Sp1

Wycieczka do Trójmiasta – klasy IV a, VI b, VI d

28 maja 2014 r. klasy IV a, VI b i VI d udały się na wycieczkę do Trójmiasta. Przez trzy dni zwiedzaliśmy zabytki i ciekawe miejsca w Gdyni, Gdańsku i Sopocie.

Pierwszego dnia po dotarciu do Gdyni zwiedziliśmy imponujący trzymasztowy żaglowiec szkoleniowy Dar Pomorza, następnie udaliśmy się do Oceanarium i do Sopotu, gdzie spacerowaliśmy po najdłuższym w Europie molo.  29 maja w Katedrze Oliwskiej wysłuchaliśmy koncertu organowego i w pobliskim parku, w palmiarni podziwialiśmy niezwykłe okazy roślinne. Następnie pojechaliśmy do zoo, a później zwiedzaliśmy stadion piłkarski PGE Arena. Mieliśmy okazję zobaczyć m.in. szatnie zawodników, kaplicę, zasiąść na trybunach. To było niesamowite przeżycie. Zwiedzaliśmy też Gdańsk z przewodnikiem, podziwialiśmy najbardziej charakterystyczne zabytki:  Długi Targ z Fontanną Neptuna, Żuraw, Dwór Artusa., Bazylikę Mariacką, gdzie pokonując 409 schodów weszliśmy na wieżę widokową. Udaliśmy się też do ,,Ciuciu Cukier Artist” – ,,krainy łakoci”, gdzie każdy uczestnik wycieczki mógł zobaczyć jak produkuje się pyszne cukierki w tradycyjny sposób i bez pomocy maszyn. Mogliśmy też popróbować tych pyszności.  Trzeciego dnia, na Helu braliśmy udział w pokazie karmienia fok . Nocowaliśmy we Władysławowie,  niedaleko morza i Zatoki Puckiej, dzięki temu mogliśmy wieczory spędzać na plaży i podziwiać zachód słońca. Płynęliśmy także statkiem na Westerplatte. Ważnym wydarzeniem była również dyskoteka, na której wszyscy świetnie się bawiliśmy. 30 maja w doskonałych humorach, pełni wrażeń wróciliśmy do Choszczna.