Uczniowie klasy I g mogli sprawdzić, jak działa odrzutowiec, ile waży powietrze, co się stanie, gdy potrzemy nadmuchany balonik o sweter. Czy balon przyciągnie drobne papierki i włosy? Dlaczego gaśnie świeca przykryta szklanką, a woda ze spodka „wchodzi” do szklanki? Jak to się dzieje, że nie toną spinacze położone na wodzie? Czemu woda nie wylewa się ze szklanki, odwrócona do góry dnem, choć przykryta jest tyko kartką papieru? Co się stanie, gdy wsypiemy sodę do octu? Dlaczego balonik nałożony na butelkę sam napełnia się gazem? Ogromne zainteresowanie wzbudził balonik wypełniony helem – uczniowie dowiedzieli się, że istnieją gazy lżejsze od powietrza. Samodzielnie (choć pod okiem nauczyciela) przeprowadzali eksperymenty z balonikami, zgodnie z instrukcją słowną i rysunkową. Starali się wyciągać poprawne wnioski, wiązać przyczynę ze skutkiem. Wszyscy z wielkim zaangażowaniem wykonywali wcześniej poznane doświadczenia. Lekcje upłynęły bardzo szybko, uczniowie byli bardzo zaangażowani i przejęci. Zgodnie stwierdzili, że należy jeszcze kiedyś powtórzyć takie zajęcia. Na zakończenie wspólnie robiliśmy bańki mydlane – napełnione oczywiście powietrzem!
D.Pałka