Wczoraj w naszej klasie zajęcia związane były z kodowaniem. Większość zadań skupionych było wokół maty – szachownicy.
Uczniom bardzo podobały się ćwiczenia na macie, w których samodzielnie układali kody poruszania się postaci z bajek. Mata posłużyła nam również do ćwiczeń gimnastycznych, które zanim wykonaliśmy należało odszyfrować.
Zajęcia sprawiały nam dużo frajdy, uczyły logicznego i kreatywnego myślenia, pozwalały współdziałać w zespole. Pod koniec zajęć pracowaliśmy w kartach pracy, w których każdy samodzielnie odszyfrowywał ukryte wyrazy. Wymagało to od nas dużego skupienia.
Zajęcia z kodowaniem i programowaniem to nauka kreatywności, nabywanie umiejętności poszukiwania rozwiązań. Dzieci uczą się, że do konkretnego problemu czy zadania programistycznego można podchodzić w różny sposób, poszukują ciekawych dróg, prowadzących do wyznaczonego celu, a przy okazji doskonale się bawią.
Natalia Pencak